Ağ Kararsız Hatası Çözümü (Hik Connect)

 Ağ Kararsız Hatası Çözümü (Hik Connect)


Hikvision - Hilook ve Haikon kamera sistemlerinde Ağ Kararsız hatası sebepleri ve çözüm yolları nelerdir?

Öncelikle bu hatanın tanımını yapmak gerekirse Hikvision Mobil uygulaması Hik Connect ile uzaktan görüntü izlemek istediğimizde Ağ Karasız (network unstable) gibi bir uyarı vermektedir. Bu hatanın sebebi basitçe söylemek gerekirse cihazın görüntüleri uzak ağa göndermekte zorlanması ve internetin bu konuda istikrarlı davranmaması. Peki bu konuda neler yapılabilir?



1- Yazılım Güncelleme (Cihaz yazılımının eski kalması)

Kayıt cihazı yazılımının web arayüzünden güncellenmesi gerekmektedir. Bu işlem Konfigürasyon / Bakım menüsü altından yapılmaktadır.



2- Kameraların Çözünürlük, Bitrate ve Frame sayıları düşürülmelidir.

Kayıt cihazı web arayüzünden Video/Audio menüsü altında Max Bitrate, Frame ve Resolution değerleri düşürülmelidir. Eğer bunlar yeteri kadar düşürüldü ise internet upload hızının kontrol edilmelidir.


3- Düşük Upload Hızı.

İnternetten hız testi yaptıüımızda Upload yani modemin verilerimizi internete yükleme hızı çok düşükse bu konuda sıkıntı yaşamamız normal. Bu durumda ISP  (Internet Service  Provider) yani internet hizmetiniz aldığınız firma (Türk Telekom- Türkcell Türknet) ile görüşülüp upload hızının artırılması gerekiyor.



Yorumlar